lauantai 7. elokuuta 2010

Täysin aiheen vierestä.

Tiedän, ettei seuraava kirjoitukseni liity millään lailla käsitöihin, mutta olkoon tämä nyt niitä pieniä ja isompiakin asioita elämästä.

Lopetin huhtikuun alussa e-pillereiden käytön sen takia että haluaisimme oman pienen nyytin syliimme, mutta myöskin, koska aloin epäillä pillereiden tuovan sivuvaikutuksia mukanaan. Tiettyjen asioiden olen kyllä huomannut muuttuneen, mutta en ole tainnut löytää vielä kovinkaan montaa negatiivista asiaa pillereiden syömisestä. 


Tässä lista asioista jotka ovat muuttuneet:

- Finnit. Aloitin aikanaan pillerit, koska ihoni oli kovin rasvainen ja näppylöitä oli paljon. Iho muuttuikin erittäin hyväksi pillereiden ansiosta, eikä kukaan osannut aavistaa minun kärsineen aknesta. Nyt lopettamisen jälkeen iho on taas alkanut kukkia ja näytän lähinnä finninaamaiselta teiniltä. Myös selkään on taas ilmestynyt näppyjä, joskaan ei ihan yhtä paljon (vielä) kuin ennen pillereitä.

- Hiusten rasvoittuminen. Pillereitä syödessäni minun piti pestä hiukset noin joka toinen päivä, nykyään se on tehtävä välttämättä joka ikinen päivä.

- Karvoitus. En koskaan ole ollut mitenkään hentokarvainen, mutta nyt olen sitä vielä vähemmän. Sheivaan esimerkiksi sääreni kesäaikaan joka kerta kun käyn suihkussa (eli siis joka päivä!), koska muuten en yksinkertaisesti kehtaa pukea päälleni mitään kesävaatteita. ...Enkä mormaalisti kavahda ihan pientä sänkeä... Samoin kulmakarvani saan nyppiä erittäin useasti.
Tämä on ehkä kaikkein kamalin piirre pillereiden lopettamisen jälkeen, koska vaiva on pahempi kuin koskaan ja ihoni ei pidä liian tiheästä sheivaustahdista.

- Kuukautiset. Pillereiden avulla oli helppo siirtää kuukautisia ja niihin osasi aina varautua. Olen nyt ollut neljä kuukautta ilman pillereitä, eikä tätiä näy vieläkään. Enkä usko että kiertoni tulee koskaan luonnollisesti olemaankaan säännöllinen, sillä sitä se ei ennen pillereitäkään suinkaan ollut.

- Tunteet. Väitetään, että pillereiden takia ihmiset saavat ihmeellisiä itku- ja raivokohtauksia, mutta minä toimin päinvastaisesti. Olen nykyään jatkuvasti itkuherkkä ja itken jopa tv:n ääressä, mitä en ole koskaan aikaisemmin tehnyt. Olo on jatkuvasti sama kuin yleensä ennen kuukautisia.

- Iho. Myös iho on huomattavasti herkempi kuin yleensä (esim. kulmakarvojen nyppiminen on nykyään hankalaa). Tämäkin siis sama kuin yleensä ennen kuukautisia.

- Limakalvot. Ne sentään tuntuvat voivan paremmin! Olen paljon kosteampi ja seksihalunikin on taas löytyneet.


Että näin. Jos en odottaisi sitä pientä nyyttiä niin kovasti, aloittaisin pillerit välittömästi uudelleen. Nyt täytynee vaan soitella lääkäriin ja toivoa että ne ottaisivat hoitoon jo ennen sitä normaalia vuoden yrittämistä. Luulisi että asia on hieman eri, sillä kuukautiset eivät ole lainkaan alkaneet?

Pieni toivonkipinä syntyy kuitenkin elämääni nyt sillä, että olen hieman alkanut pehmittää sulhoa ajatukselle naimisiin menosta ensi kesänä. Tämä siis siinä tapauksessa, ellei vatsa ala kasvaa (en aio mennä naimisiin jos olen valtavan kokoinen!). Ja luulen että saan sulhon vielä pehmenemään ajatukselle ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti